یکی از رموز رستوران داری ایجاد تعادل میان دخل‌و‌خرج است. بنابراین علاوه‌بر دانش و مهارت مدیریت، باید سررشته‌ای از حسابداری نیز داشته باشید.

For more info آشپزخانه صنعتی.

تعیین هزینه اولیه راه‌­ اندازی رستوران بنا به هر شهر و منطقه شهری، و تجهیزات متناسب با هر نوع و سطح مجلل بودن رستوران کاملا متفاوت است. رقم دقیقی در این مورد قابل ارائه نیست؛ اما به طور مثال به این نمونه محاسبه توجه کنید:

در مدل جزیره فر و گاز نباید در کنار سینک شست و شو باشد. همچنین یخچال‌های صنعتی نباید خیلی از گاز دور باشند. اگر چنین شرایطی رخ دهد کارکرد اعضای آشپزخانه با مشکل روبرو می‌شود.

قبل از قطعی کردن نوع چیدمان آشپزخانه رستوران به این موارد خوب فکر کنید. اول از همه باید دانست به چه تعداد گریل و یا آون نیاز دارید و اندازه آنها دقیقا چیست؟ اگر یک گریل سایز صنعتی بزرگ به همراه چندین آون سایز متوسط باید در آشپزخانه باشد، در نظر داشته باشید که باید به گریل صنعتی فضا درگیر کننده کافی اختصاص داده شود.

طراحی انواع مدل های چیدمان آشپزخانه صنعتی شامل خط مرکزی یا جزیره ای است که با آماده سازی مواد اولیه غذا آغاز می‌شود، و با بخشی برای لوازم سرو غذا مثل ظروف و فنجان رو میزی به اتمام می‌رسد.

پیشنهاد خواندنی:‌ بهترین نرم‌افزار حسابداری رستوران چیست؟ معرفی ۵ نرم افزار

برای بسیاری از مردم، راه‌ ­اندازی رستوران، چیزی همانند یک رویا است. آنچه در مورد رستوران جذاب است، ترکیب خلاقانه­‌ی ایده‌­های رویایی و تجاری به شیوه­ای چالش برانگیز است. به طوری که جذاب و خوشمزه باشد؛ یعنی چشم‌­نواز و احساسی و در عین حال منطقی و اقتصادی باشد. بسیاری از مردم در ابتدای مسیر غیرحرفه‌­ای راه‌ ­اندازی رستوران، فقط به فهرست غذاها، تهیه مکان و تجهیزات تهیه غذا و پذیرایی فکر می­کنند؛ در صورتی که برای راه‌ ­اندازی رستوران به شیوه­ای کاملا اصولی و حساب شده، باید در ابتدای راه، یک طرح تجاری بنویسید.

این دستگاه که در دو مدل ایستاده و رومیزی عرضه می‌شود، غذا را تا زمان سرو در دمای خاصی نگه می‌دارد. موارد زیر نیز از شاخص ترین گرمخانه هستند:

مواد اولیه مصرفی و میزان آن به سبک رستوران (ایرانی و خارجی) و همین‌طور به تعداد دفعات سفارش‌گیری در روز بستگی دارد. باتوجه‌به اینکه سرعت فاسد شدن بسیاری از مواد اولیه بالاست، شاید لازم باشد هر روز آن‌ها را خریداری کنید تا تازه باشند.

سیستم نمایشی مدرن در رستوران یا دستگاه ثبت و انتقال سفارش به صورت اتوماتیک سفارش را در دو برگه جداگانه که یکی برچسب و دیگری معمولی است، چاپ می‌کند.

برای راه اندازی رستوران، ابتدا باید بدانیم که ما ۲ نوع رستوران در کشورمان ایران داریم:

چگونه استعلام خلافی موتور سیکلت را بگیریم؟ + روش‌ پرداخت آبان ۲۲, ۱۴۰۲

اگر پس از مدت کوتاهی بخواهید قیمت­‌ها را افزایش دهید، مشتریان تجهیزات کافی شاپ شما در همان ابتدای راه، از شما شاکی می­شوند.

بعد از ایجاد این فضا، راهرو را طوری طرح ریزی می‌کنند تا اولین مسیر رفت و آمدی باشد.

By sam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *